دلایل متداول شکست استارتاپ‌ها

intime-09

دلایل متداول شکست استارتاپ‌ها

معمولا همه‌ی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استارتاپ‌ معتقدند که به پیروزی رسیده و انقلاب بعدی را در صنعت و کسب‌وکار ایجاد می‌کنند. اگرچه در واقعیت، 90% آن‌ها شکست می‌خورند. دلایل متفاوتی برای شکست استارتاپ‌ها از کمبود بازار تا کمبود سرمایه وجود دارد.
ما در اینجا یک لیست از دلایل شکست استارتاپ‌ها برای شما آماده کرده‌ایم. این لیست به کارآفرینان تازه کار کمک کرده و درصد شکست را کم‌تر خواهد کرد.

 

عدم تقاضای بازار:

اکثر استارتاپ‌ها باور دارند که محصولشان دارای تقاضای زیادی در بازار است و برای عموم بسیار رضایت بخش است. اما اگر محصول‌تان در ساخت بازار مورد نظر خود شکست بخورد، استارتاپ‌تان دچار شکست خواهد شد.

 

بودجه ناکافی:

استارتاپ‌ها برای اینکه به صورت هموار و مداوم کار کنند نیاز به داشتن سرمایه و زمان هستند. اما هیچ جوابی برای مقدار سرمایه‌ای که یک کسب و کار و یا استارتاپ نیاز دارد، وجود ندارد. بسیاری از استارتاپ‌ها بخاطر کمبود سرمایه و بودجه شکست می‌خورند. همچنین تعدادی از استارتاپ‌ها در جذب سرمایه و بودجه دوباره شکست می‌خورند.

 

ناهماهنگی در تیم:

یک تیم متنوع یا مجموعه مهارت‌های مختلف برای موفقیت یک استارتاپ‌ یا کسب‌ و کار بسیار مهم است. بسیاری از استارتاپ‌ها نمی‌توانند همچین تیمی را برای کسب و کار خود فراهم کنند. کارآفرین و اعضای تیم هر دو باید مهارت‌های مربوط به محصول را داشته باشند. مهارت‌های اعضا باید با مهارت اعضای دیگر هماهنگی داشته باشد.

 

نگرانی درباره‌ی رقیبان:

برای هر کسب و کار و استارتاپی رویرو شدن با رقیبان در مسیرشان بسیار عادی است. اگرچه استارتاپ‌ها نباید توجه زیادی به رقیبان خود نشان دهند. آن‌ها نباید به طور کلی رقیبان خود را فراموش کنند. و به مقدار مورد نیاز بهشان اهمیت دهند. هر کسب و کاری باید یک مرز بین بیش از حد اهمیت دادن و بی توجهی کردن را نسبت به رقیبان خود در نظر بگیرد.

مزایای خدمات ما:

گران قیمت بودن:

قیمت محصول شما برای موفقیت استارتاپتان باید مناسب باشد. اگر هزینه‌ی یک محصول زیاد باشد، به احتمال زیاد استارتاپتان برای جذب مشتری و در ادامه برای موفقیت به مشکل خواهد خورد. گران قیمت بودن فقط در شرایطی که محصولتان مزیت و ویژیگی متفاوتی را برای مشتریانتان به عمل بیاورد، منطقی است. در همچین شرایطی، مشتریان مشکلی با قیمت بالای محصول شما نخواهند داشت.

 

بی توجهی به نیاز مشتریان:

ساخت و ایجاد کردن محصولی که مشتریان به آن نیاز داشته باشند، برای استارتاپ‌ها حیاتی است. اما به هر دلیل عمدی یا تصادفی، استارتاپ‌ها نباید به نیاز مشتریانشان بی توجهی کنند. دریافت بارخورد از سمت مشتریان در مراحل مختلف تولید و توسعه محصول کمک بسیار زیادی در راه موفق کسب و کارتان است. در اصل این کار باعث می‌شود که مشتریانتان منتظر محصول بعدی شما باشند.

 

کمبود طرح تجاری:

بسیاری از اوقات، کار آفرینان فکر می‌کنند ساخت محصول، خدمت یا سایت جذب مشتری آسان است. اگرچه این کار بدون داشتن یک طرح تجاری اثر بخش بسیار سخت است. یک طرح تجاری با برنامه ریزی بر روی جذب مشتریان به موفقیت استارتاپتان بسیار کمک می‌کند.

 

بازاریابی ضعیف:

برای استارتاپ‌ها، هدف قرار دادن مخاطب مناسب ضروری است. بازاریابی محصول یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای رسیدن به یک کسب و کار موفق است. اگر استارتاپ یا کارآفرین در معرفی و بازاریابی محصول خود شکست بخوردند، احتمالا کسب و کارشان آنطور که باید پیشرفت نخواهد کرد.

 

عدم اشتیاق:

بسیاری از افراد به ایده‌های بسیار خوبی دست می یابند ولی به دلیل عدم اشتیاق در اکوسیستم تجارت موفق نمی‌شوند. کمبود اطلاعات کافی در یک زمینه می‌تواند باعث عدم اشتیاق نیز شود. با داشتن اشتیاق ساخت یک محصول و بازاریابی آن بسیا راحت‌تر و قابل امکان‌تر است.

 

چالش‌های حقوقی

گاهی اوقات استارتاپ‌ها درگیر مشکلات حقوقی می‌شوند و همین موضوع باعث شکست خوردن کسب و کارشان می‌شود. این چالش‌ها می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد. به طور مثال تعلیق حساب وابسته برای ایجاد درآمد یا ناتوانی در راه اندازی در مقیاس جهانی.

سوال متداول:

عضو تیم:

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

X