آخرین اخبار
نخستین مرکز شتابدهنده تخصصی پسماند کشور در گیلان راهاندازی شد
شرکت دانش بنیان به کمک حل معضل پسماند آمد
ارزشگذاری استارتاپ ها| روش های ارزش گذاری
ارتباط با ما
- گیلان-کلاچای
- info@parsigil.ir
- 013-42935
- شنبه-پنج شنبه: ۹ صبح – ۶ بعد از ظهر
شرایط لازم برای استارتاپ ناب
روش استارتاپ ناب، آزمایش را با ارزش تر از برنامه ریزی دقیق می داند. برنامه های تجاری پنج ساله که بر اساس اتفاقات ناشناخته ساخته شدهاند، اتلاف وقت محسوب می شوند. واکنش مشتری در درجه اول قرار دارد.
به جای برنامه های تجاری، استارت آپ های ناب از یک مدل کسب و کار مبتنی بر فرضیه هایی که به سرعت آزمایش می شوند استفاده می کنند. قبل از اقدام نیازی به تکمیل داده ها نیست. فقط باید کافی باشند. وقتی مشتری ها آنطور که می خواهند عکس العمل نشان نمی دهند. استارت آپ سریعاً تنظیم می شود. تا تلفات خود را محدود کرده و به کالاهایی که مصرف کنندگان می خواهند بازگردد. شکست یک قاعده است و نه یک استثنا.
کارآفرینانی که از این روش پیروی می کنند، فرضیه های خود را با تعامل با مشتریان، خریداران و شرکای بالقوه آزمایش می کنند. تا واکنش های خود را در مورد ویژگی های محصول، قیمت گذاری، توزیع و جذب مشتری اندازه گیری کنند. با کسب اطلاعات، کارآفرینان تنظیمات کوچکی به نام ” تکرار در محصولات” ایجاد می کنند و با تنظیمات بزرگی به نام “محوری” (pivot)، هرگونه نگرانی عمده را برطرف می کند. این مرحله آزمایش ممکن است منجر به تغییر مشتری هدف یا اصلاح محصول برای ارائه خدمات بهتر به مشتری فعلی شود. در روش استارتاپ ناب ابتدا مشکلی را شناسایی می کند که باید حل شود.